Nakupujete počas Black Friday? Pravdepodobne je to v online obchode a cez mobil

Black Friday, ktorý tento rok pripadol na 29. novembra, spustil obdobie výrazných zliav, pričom mnohí maloobchodní predajcovia predlžujú svoje akcie na niekoľko dní alebo dokonca týždňov. Prvé údaje z USA naznačujú, že tento nákupný sviatok čoraz viac získava na popularite medzi online obchodmi, pričom prevláda využívanie mobilných zariadení pri nákupoch. Tento trend zároveň znamená pokles záujmu o návštevy kamenných obchodov, ktoré hľadajú nové spôsoby, ako zaujať svojich zákazníkov.

Zvýšený záujem o online nákupy cez mobilné zariadenia

Odhady spoločnosti Mastercard SpendingPulse ukazujú, že počas tohtoročného Black Friday vzrástol objem online predaja v USA o 14,6 %, kým tržby v kamenných obchodoch rástli len o 0,7 %. Tento rozdiel sa ešte zväčšuje pri zohľadnení inflácie. Podľa spoločnosti Adobe dosiahol online predaj rekordných 10,8 miliardy USD. Spoločnosť Adobe Analytics tiež zaznamenala, že mobilné nákupy sa stávajú čoraz populárnejšie, pričom v novembri a decembri sa očakáva, že mobilné zariadenia vygenerujú rekordné tržby vo výške 128,1 miliardy USD, čo predstavuje nárast o 12,8 % v porovnaní s minulým rokom. Mobilné zariadenia tvoria viac ako polovicu online nákupov (53 %) a tento podiel naďalej rastie. Len počas prvých 24 dní novembra Američania minuli 39,9 miliardy USD cez mobilné platby, čo je o 13,3 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Moderné aplikácie, ako Apple Pay či Google Pay, uľahčujú platby a zároveň ponúkajú personalizované odporúčania a spravovanie vernostných programov. Maloobchodníci ako Amazon ponúkajú zákazníkom exkluzívne ponuky, ktoré sú dostupné len cez mobilné aplikácie.

Obchodníci zvyšujú zľavy, aby prilákali zákazníkov

Tento rok sa maloobchodníci počas Black Friday snažili prilákať zákazníkov väčšími zľavami, keďže spotrebitelia sa stále obávajú vysokej inflácie a snažia sa šetriť. Očakáva sa, že spoločnosti ako Amazon a Walmart prekonajú svoje rekordy v predajoch, ale niektoré predajne, ako Macy’s, čelili poklesu predajov, najmä kvôli obmedzenému sortimentu. Spoločnosť Salesforce predpokladá, že počas nasledujúceho týždňa Cyberweek, ktorý sa koná po Black Friday, celosvetový predaj vzrastie na približne 311 miliárd USD. Podľa údajov americkej Národnej maloobchodnej federácie (NRF), ktoré potvrdzuje aj spoločnosť Deloitte, sa však očakáva najnižší medziročný nárast predvianočných predajov za posledných šesť rokov.

Kamenné obchody sa usilujú prilákať zákazníkov zážitkami

S rastom online nakupovania klesá ochota spotrebiteľov navštevovať kamenné obchody, ktoré bývajú počas dní ako Black Friday často preplnené a vypredané. Kamenné obchody sa preto okrem ponuky zliav snažia prilákať zákazníkov prostredníctvom rôznych zážitkov a atrakcií. Tento rok mohli zákazníci predajcu Best Buy vyskúšať obrovské televízory alebo okuliare Ray-Ban s rozšírenou realitou. Niektorí maloobchodníci ponúkali aj wellness služby. Tieto kroky naznačujú, že kamenné obchody sa snažia diverzifikovať svoje ponuky a pridať k nakupovaniu viac zážitkov, ktoré povzbudia návštevy.

Budúci výhľad na rekordné výsledky

Sezóna Black Friday odráža nielen zmeny v spotrebiteľskom správaní, ale aj vplyv ekonomickej neistoty na maloobchod. Predajcovia sa snažia prispôsobiť novým podmienkam a bojujú o zákazníkov rozšírenými zľavami, pričom technológie v online nakupovaní sa neustále vyvíjajú. Napriek ťažkým ekonomickým podmienkam ukazujú čísla medziročný rast, ale otázne je, či budú tohtoročné Vianoce naozaj rekordné, keď sa započíta inflácia.

AI za uplynulý rok ovládla americké akciové trhy

14.01.2025

Rok 2024 sa niesol predovšetkým v znamení umelej inteligencie, do ktorej investície veľkých korporácii presahovali miliardy dolárov. AI v prvom rade poznačuje akcie výrobcov polovodičov a dizajnérov čipových architektúr. To bolo vidieť najmä na bezprecedentnom raste hodnoty spoločnosti NVIDIA, ktorá je v tejto oblasti takmer bezkonkurenčná. Popredný výrobca čipov TSMC [...]

V Nemecku a Francúzsku rastie politická neistota, trhom sa napriek tomu darí

12.12.2024

Politické dianie v Európe v roku 2024 bolo poznačené značnou nestabilitou. Dve najsilnejšie ekonomiky Európskej únie sa ocitli v hlbokej kríze – po tom, čo v novembri padla nemecká vláda, nasledovalo vyslovenie nedôvery francúzskemu premiérovi. Rozpory sa sústredili najmä na problematiku štátneho rozpočtu a pokračujúcu ekonomickú stagnáciu. Napriek týmto problémom [...]

Americký Walmart opäť zvýšil svoje prognózy, na vianočný nákupný ošiaľ je pripravený

27.11.2024

Maloobchodný gigant Walmart zverejnil svoje hospodárske výsledky za tretí kvartál, ktoré nielenže prekonali očakávania, ale zároveň ukázali, že spoločnosť je pripravená na vrcholnú sviatočnú sezónu, čo potvrdilo zvýšenie prognóz na celý účtovný rok. Akcie vzápätí dosiahli svoje historické maximum. Pre investorov sú však atraktívne najmä vďaka svojej stabilite [...]

United States Israel Military Aid

Netanjahu: Hamas ustupuje od niektorých častí dohody o prímerí, vytvára krízu na poslednú chvíľu

16.01.2025 10:00

Izraelský kabinet podľa neho o dohode nebude hlasovať, kým Hamas neprijme všetky jej časti.

Simon Omaník / Peter Pellegrini /

Študentské organizácie odsúdili výroky Fica o troch fackách: Uvedomte si svoju zodpovednosť, mladí húfne odchádzajú

16.01.2025 09:24

Vyzvali verejných činiteľov na zodpovedné a zmierlivé vyjadrenia podporujúce konštruktívny dialóg.

PIA

Lietadlom smer Eiffelova veža. Aerolinky zožali kritiku za reklamu

16.01.2025 09:24

Reklama má propagovať obnovu letov PIA do francúzskej metropoly a nesie nápis: "Dnes priletíme, Paríž".

Vernár / Doprava / Sypač / Sneh / Sneženie /

Chystá Ráž zlatú baňu pre sukromníkov? Minister chce zmeny v zimnej údržbe ciest

16.01.2025 09:13

Progresívne Slovensko vyzýva ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest v pôvodnom režime.

matulaydavid

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 10359x
Priemerná čítanosť článkov: 797x

Autor blogu

Kategórie