Nakupujete počas Black Friday? Pravdepodobne je to v online obchode a cez mobil

Black Friday, ktorý tento rok pripadol na 29. novembra, spustil obdobie výrazných zliav, pričom mnohí maloobchodní predajcovia predlžujú svoje akcie na niekoľko dní alebo dokonca týždňov. Prvé údaje z USA naznačujú, že tento nákupný sviatok čoraz viac získava na popularite medzi online obchodmi, pričom prevláda využívanie mobilných zariadení pri nákupoch. Tento trend zároveň znamená pokles záujmu o návštevy kamenných obchodov, ktoré hľadajú nové spôsoby, ako zaujať svojich zákazníkov.

Zvýšený záujem o online nákupy cez mobilné zariadenia

Odhady spoločnosti Mastercard SpendingPulse ukazujú, že počas tohtoročného Black Friday vzrástol objem online predaja v USA o 14,6 %, kým tržby v kamenných obchodoch rástli len o 0,7 %. Tento rozdiel sa ešte zväčšuje pri zohľadnení inflácie. Podľa spoločnosti Adobe dosiahol online predaj rekordných 10,8 miliardy USD. Spoločnosť Adobe Analytics tiež zaznamenala, že mobilné nákupy sa stávajú čoraz populárnejšie, pričom v novembri a decembri sa očakáva, že mobilné zariadenia vygenerujú rekordné tržby vo výške 128,1 miliardy USD, čo predstavuje nárast o 12,8 % v porovnaní s minulým rokom. Mobilné zariadenia tvoria viac ako polovicu online nákupov (53 %) a tento podiel naďalej rastie. Len počas prvých 24 dní novembra Američania minuli 39,9 miliardy USD cez mobilné platby, čo je o 13,3 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Moderné aplikácie, ako Apple Pay či Google Pay, uľahčujú platby a zároveň ponúkajú personalizované odporúčania a spravovanie vernostných programov. Maloobchodníci ako Amazon ponúkajú zákazníkom exkluzívne ponuky, ktoré sú dostupné len cez mobilné aplikácie.

Obchodníci zvyšujú zľavy, aby prilákali zákazníkov

Tento rok sa maloobchodníci počas Black Friday snažili prilákať zákazníkov väčšími zľavami, keďže spotrebitelia sa stále obávajú vysokej inflácie a snažia sa šetriť. Očakáva sa, že spoločnosti ako Amazon a Walmart prekonajú svoje rekordy v predajoch, ale niektoré predajne, ako Macy’s, čelili poklesu predajov, najmä kvôli obmedzenému sortimentu. Spoločnosť Salesforce predpokladá, že počas nasledujúceho týždňa Cyberweek, ktorý sa koná po Black Friday, celosvetový predaj vzrastie na približne 311 miliárd USD. Podľa údajov americkej Národnej maloobchodnej federácie (NRF), ktoré potvrdzuje aj spoločnosť Deloitte, sa však očakáva najnižší medziročný nárast predvianočných predajov za posledných šesť rokov.

Kamenné obchody sa usilujú prilákať zákazníkov zážitkami

S rastom online nakupovania klesá ochota spotrebiteľov navštevovať kamenné obchody, ktoré bývajú počas dní ako Black Friday často preplnené a vypredané. Kamenné obchody sa preto okrem ponuky zliav snažia prilákať zákazníkov prostredníctvom rôznych zážitkov a atrakcií. Tento rok mohli zákazníci predajcu Best Buy vyskúšať obrovské televízory alebo okuliare Ray-Ban s rozšírenou realitou. Niektorí maloobchodníci ponúkali aj wellness služby. Tieto kroky naznačujú, že kamenné obchody sa snažia diverzifikovať svoje ponuky a pridať k nakupovaniu viac zážitkov, ktoré povzbudia návštevy.

Budúci výhľad na rekordné výsledky

Sezóna Black Friday odráža nielen zmeny v spotrebiteľskom správaní, ale aj vplyv ekonomickej neistoty na maloobchod. Predajcovia sa snažia prispôsobiť novým podmienkam a bojujú o zákazníkov rozšírenými zľavami, pričom technológie v online nakupovaní sa neustále vyvíjajú. Napriek ťažkým ekonomickým podmienkam ukazujú čísla medziročný rast, ale otázne je, či budú tohtoročné Vianoce naozaj rekordné, keď sa započíta inflácia.

V Nemecku a Francúzsku rastie politická neistota, trhom sa napriek tomu darí

12.12.2024

Politické dianie v Európe v roku 2024 bolo poznačené značnou nestabilitou. Dve najsilnejšie ekonomiky Európskej únie sa ocitli v hlbokej kríze – po tom, čo v novembri padla nemecká vláda, nasledovalo vyslovenie nedôvery francúzskemu premiérovi. Rozpory sa sústredili najmä na problematiku štátneho rozpočtu a pokračujúcu ekonomickú stagnáciu. Napriek týmto problémom [...]

Americký Walmart opäť zvýšil svoje prognózy, na vianočný nákupný ošiaľ je pripravený

27.11.2024

Maloobchodný gigant Walmart zverejnil svoje hospodárske výsledky za tretí kvartál, ktoré nielenže prekonali očakávania, ale zároveň ukázali, že spoločnosť je pripravená na vrcholnú sviatočnú sezónu, čo potvrdilo zvýšenie prognóz na celý účtovný rok. Akcie vzápätí dosiahli svoje historické maximum. Pre investorov sú však atraktívne najmä vďaka svojej stabilite [...]

Tesla ukázala nový autonómny taxík, avšak akcie zamierili nadol. Musk dúfal, že AI trhy očarí

17.10.2024

Americká spoločnosť Tesla miliardára Elona Muska je už roky známa ako najväčší výrobca elektromobilov na svete. Teraz sa snaží svoju oblasť pôsobnosti posunúť ešte o krok ďalej s odhalením nového plne autonómneho taxíka s názvom Cybercab. Keďže čelí klesajúcemu predaju a zvýšenej konkurencii, tento odvážny krok signalizuje jej pokračujúcu expanziu [...]

Peter Žiga

Žiga odmieta kritiku chaosu v NRSR, dôvod na predčasné voľby nevidí

22.12.2024 15:49

Nevylúčil čiastkové zmeny vo vláde, odmietol však jej rekonštrukciu.

Magdeburg, útok na vianočných trhoch

Útočník z Magdeburgu pre vyhrážky útokmi už v minulosti skončil za mrežami

22.12.2024 15:29

Ako nebezpečnú osobu ale úrady muža neklasifikovali.

Vladimir Putin

Putin po ukrajinskom útoku v Kazani prisľúbil "skazu" na Ukrajine

22.12.2024 14:51

Putin už hrozil, že Rusko v reakcii na ukrajinské útoky na ruské územie zameria centrum Kyjeva hypersonickou balistickou strelou.

Chán Júnis, Gaza

Izraelské útoky v Pásme Gazy si vyžiadali najmenej 28 obetí

22.12.2024 11:56

Zasiahnutá bola aj škola, ktorá slúži ako útočisko pre vysídlených Palestínčanov.

matulaydavid

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 9346x
Priemerná čítanosť článkov: 779x

Autor blogu

Kategórie